راه هاي رسيدن به تفاهم


 






 

ربات :
 

زني که در اثر درگيري و بگومگوهاي مخرب احساساتش جريحه دار شده و اعصابش در هم ريخته است ، آماده رابطه جنسي نيست . زنان ربات نيستند . آن ها داراي احساساتي لطيف هستند .

خريد عشق :
 

با پول مي توان عشق خريد ! مواظب باشيد در رقابت هاي کاسبکارانه غرق نشويد که عشق شما رنگ پول به خود مي گيرد معشوق شما عروسکي خوش حرف خواهد شد .

رمز آلودترين :
 

وقتي از سرکار بر مي گرديد و همسرتان را مي بينيد و اين لحظه مي تواند رمز آلودترين لحظه زندگي زناشويي شما باشد . اَخم و تَخم چرا ؟ خنده شما را جذاب تر و دوست داشتني تر مي کند .

اگر اين طور نبودي :
 

به جاي اينکه دائما به همسر خود بگوييد «تو اگر اين طور بودي چقدر خوب بود» و يا «اگر آن طور نبودي چقدر خوب مي شد» ، دائما به او بگوييد «چون اين طور هستي از تو خوشم مي آيد . چون آن طور نيستي عاشق تو شدم .»

همدردي:
 

گاهي به همسرتان اجازه بدهيد تمام خستگي ها ، رنجشها ، خشم ها ، غم ها و عصبانيت هايش را بيرون بريزد . لازم نيست شما حرفي بزنيد . کافي است که با يک يا دو کلمه با او همدردي کنيد . به چنين همسري مي گويند ، سنگ صبور واقعي .

بوسيدن :
 

بوسيدن بي پيرايه ، يک حرکت ساده است ، ولي اعجاب انگيزترين ، ملموس ترين ، خوشايندترين و لذت بخش ترين پيام ها را در خود نهفته دارد . از اين حرکت محبت آميز غافل نمانيد که هديه خريدن خرج روي دست تان مي گذارد .

شام عاشقانه :
 

حداقل ماهي يک بار يک شام عاشقانه با همسرتان بخوريد و در آن هنگام حرفهاي خوب و دلگرم کننده بزنيد . مهم نيست که اين شام در خانه يا رستوران است ، مهم آن است که اسمش شام عاشقانه و تاريخش يک روز ثابت در ماه باشد .

برج عاج :
 

دوران حکومت مطلقه و يک طرفه مردان مدتي است به سر آمده و مردي که مايل است کماکان در برج عاج بنشيند بايد بداند که تفکرات انساني در يک جامعه رو به رشد دائما در حال تغيير است .

رنجيدن :
 

به جاي اينکه به همسرتان بگوييد : «فلان رفتارت مرا خشمگين کرد» به او بگوييد : «اين رفتارت مرا رنجاند» در اين صورت کارها به روال بهتري جريان پيدا مي کند .

بدون چون و چرا :
 

مردي که از همسرش انتظار دارد که همه خواسته هايش را بدون چون و چرا اجرا کند ، بايد از خود بپرسد که در مقابل چنين انتظاري خودش چند درصد از خواسته هاي همسرش را برآورده مي سازد .

زخم کاري :
 

هيچ زني حاضر نيست بي دليل خانه و کاشانه اش را رها کند . هيچ زني حاضر نيست اشک طفلان معصوم خود را ببيند و با چشم اشک آلود از آن ها روي برگرداند . مگر اينکه زخمي کاري خورده باشد . زخمي که علاجش جز با فرار از مرد ممکن نباشد .

معلم خشک چهره :
 

هرگز و تحت هيچ شرايطي حرفهاي خود را آمرانه بيان نکنيد .مواظب باشيد چهره معلمي خشک انديش را به خود نگيريد و همسرتان را زير بمباران نصيحت له نکنيد . صادقانه و خالصانه احساس خود را بيان کنيد و به انتظار معجزه بنشينيد .

زورگويي و قُلدري :
 

زنان در مقابل زورگويي و قلدري مردها گرچه موقتاً کوتاه مي آيند ، ولي هرگز و تحت هيچ شرايطي قلباً تسليم آنها نمي شوند. حکومت بر قلبها راه و روش زيرکانه اي دارد.

احساس اجحاف:
 

اگر زني متوجه شود زندگي اش وقف ايثار و فداکاري براي شوهر و فرزندانش شده، بي آنکه آنها او را درک کنند يا قدرش را بدانند يا مقابله به مثل کنند، دچار احساس اجحاف مي شود.
منبع: مجله خانواده شماره 210.